Tävling - påminnelse

Hola snyggingar ;)
Jag tänker starta en liten dikt tävling :D Priset kommer bli en härlig goodiebag med massa små fina saker i som t.ex. smycken, ljus, godis, krämer och annat smått och gott♥ Tävlings regler:
Regler: Skriv en dikt, du får skriva den hur du vill, kort, lång, tjock eller smal. (dikter är ju vanligtvis korta). Men en sak som alla dikter ska ha gemensamt är handlingen, dikten ska handla om vintern. Du får alltså skriva hur du vill men den ska handla om vintern. När du fått ihop ditt mästerverk skriver du in din dikt i kommentarsfältet (i vilket du vill) och så väljer jag ut en vinnare. Tävlingen kommer att avslutas några dagar efter att jag kommit hem från Egypten vilket är den 8e Januari (ungefär). Du behöver inte ha en blogg för att kunna delta, men du behöver bo i Stockholm. När du anmäler dig till tävlingen godkänner du att jag sedan får publicera den vinnande dikten på min blogg och att jag får din adress via mail (kommer inte läcka ut den).

Om ni har några frågor finns jag här för att svara på dom :D (haha) Lycka till!♥

Kommentarer
Postat av: Filippa Cervin

En dikt om vintern



Vintern är vår kallaste årstid,

det blåser och solen går ner tidigt.

Vissa tycker att vintern är rolig,

men andra tycker att vintern är kall och jobbig när han pustar ut sina kalla vindar.

Vuxna tycker att det är ett besvär när frosten kommer och sätter sig på bilarna,

men fotograferna blir glada och klickar med sina kameror.

Då kan dom äntligen ta kort på vintern och hans kyliga armar på träden,

men mest tror jag att alla gillar tomten.

Eller ja, vare sig mantror på honom eller inte.

2011-01-08 @ 13:10:11
URL: http://elicie.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag vill inte vara ensam när det är mörkt,

vintern är mörk,

jag skulle

vilja gosa in mig i din arm och lukta din lukt,

tyvärr gillar du någon annans lukt och

därför

måste jag vara ensam

i mörkret.

2011-01-09 @ 22:51:42
Postat av: emilia

jag vill inte vara ensam när det är mörkt,

vintern är mörk,

jag skulle

vilja gosa in mig i din arm och lukta din lukt,

tyvärr gillar du någon annans lukt och

därför

måste jag vara ensam

i mörkret.

2011-01-09 @ 22:52:28
URL: http://lookinglovely.tumblr.com/
Postat av: FannyFredrica

Svar: Det är alltid kul med tävlingar! Där i mot kan jag verkligen inte skriva dikter men jag gör väl ett försök ;)



Ögon som tindrar

Snön den gnistrar över alla gamla löv som har vistnat,

den knastrar när jag springer längs stigen och vid vägen står en ensam gammal man och tiger.



Blicken letar sig upp mot stjärnorna där dom lyser starka och klara och mannens ögon tindrar som om han nyss träffat sin döda hustru igen.



Ute har den mörka, kalla vintern kommit krypande men inne har värmen och friden slagit rot. Gamla minnen har kämpat sig upp till ytan och himlen öppnar sig för glädjen och ljusen.



Vintern och julen är en magisk tid där den med ögon som tindrar får en fantastisk stund!

2011-01-10 @ 17:46:17
URL: http://ffaannyyf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0