Varför?

Varje lunch och middag som jag ska äta hoppas jag på att det är äcklig mat så att jag ska slippa äta. Varje gång jag har ätit något som är lite mer onyttigt än andra saker måste jag träna bort det för att inte gå upp i vikt. Alla sparar pengar för att har råd till kamera, kläder, skor eller dator, medan jag sparar till en våg.
Tre av hundra bilder tycker jag själv att jag ser bra ut på, ibland inte ens det. Jag har aldrig utsläppt hår för jag tycker att jag ser tjock ut i det. När någon kollar på mig tror jag direkt att deras tankar är, ''vad tjock hon är'', ''vad ful hon är'', ''hon kan ju inte ha sånna byxor, hon ser inte klok ut'' och mycket mer. Alla stor bloggar jag läser, läser jag bara för att få mig själv att må dåligt pga. hur dom ser ut, men inte med egen vilja. Varje dag när jag går till skolan mår jag skit för att jag inte vet vad folk ska tycka och tänka om min kropp eller hur jag ser ut. Jag kan inte koncentrera mig på skolarbetet för det ända jag tänker på är min vikt och att jag ska sluta äta och inte äta mer godis, chips eller något över 200 kcl. så här är mitt liv just nu. och ja, jag orkar det.
Ser de andra det jag ser?

Kommentarer
Postat av: Machin (:

Hej, fin blogg, Gillar din header, cool (:



kommentera gärna vad du tycker om min blogg,

kram <3



www.machin.bloggplatsen.se

2010-09-25 @ 20:41:03
URL: http://machin.bloggplatsen.se
Postat av: Sara

Dagens blogg har avslutat nu, du kan se om du vann nu<3

2010-09-25 @ 21:30:40
URL: http://sarajaber.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag har haft samma problem.

När jag provade ett par jeans på morgonen tyckte jag att mina lår såg sjukt feta ut, det slutade alltid med att jag började gråta för att jag tyckte mina ben var så feta. Och sedan bestämde jag mig för att aldrig mer ha jeans.

Men nu har jag kommit över allt som har med min kropp att göra, alla komplex som jag hade. Jag började tänka när jag satte på mig jeans, ''ingen bryr sig om mina fkn lår?'' och det är just det, att det är bara du själv som bryr dig. Ingen är perfekt, alla människor har komplex för sitt utseende. Men man får lära sig att man inte kan ändra på sig själv. Då lär man sig att tycka om sig själv mer.

Lämnar min msn om du vill snacka. :)



Kram!

2010-09-26 @ 10:16:30
URL: http://haannafoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men kom igen! Sluta bara, om man verkligen tycker att man är tjock så skriver man inte i sin blogg om det. Det är ingenting att skryta om.

2010-09-26 @ 11:22:40
Postat av: Ninni

Jag känner igen mig så fruktansvärt mycket i det du skriver! Det är en otroligt jobbig känsla och jag förstår inte hur den anonyma tänkte på när den skrev som den personen gjorde. Du verkar inte skryta utan som de flesta andra, skriver om dina känslor. :S



Jag hoppas att du kommer ut ur det hela!

2010-09-26 @ 15:06:36
URL: http://ninjapuff.bloggspace.se/
Postat av: Amanda

få mer bloggläsare till din blogg?

va då med och tävla som veckans blogg :D anmäl dig här http://amandamandaf.blogg.se/2010/september/tavling.html#comment

2010-09-26 @ 15:43:09
URL: http://amandamandaf.blogg.se/
Postat av: agnes

elina du får faktiskt inte tänka så.

du är inte ett dugg tjock, du är precis lagom, precis så man ska vara. det finns förresten inga ideal, alla är olika.

du ska absolut inte köpa en våg! du måste komma ihåg det här

1. du kommer fortsätta gå upp i vikt tills du är typ 18.

2. vikt är bara en siffra. det behöver inte ha nånting att göra med hur du ser ut, för har man mycket muskler men ändå är jättesmal väger man mer, för muskler väger alltid mer än fett. dessutom har vissa kraftigare skelett än andra och då väger man också lite mer.



DU ÄR FIN.

puss.

2010-09-26 @ 19:12:21
URL: http://escariet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Elina din kropp är helt perfekt.

2010-09-27 @ 08:27:09
Postat av: Anonym

tjejen, du är fin precis som du är.



Har några inlägg på min blogg under feel good-kategorin. Där jag berättar om liknande problem jag haft och hur man kan ta sig ur dem. Finns mycket olika grejer med självboosting! Försöker inte göra reklam för mig blogg utan bara hjälpa dig :)

2010-09-27 @ 13:20:39
URL: http://ellinorejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0