So not funny

Det är min negativa dag idag.. har gjort en liten lista över mina negativa saker som jag har just nu.
1. Jag är förkyld
2.Jag har prov imorron, jag känner mig förberedd. Men det gör jag dock alltid och så går det sämst
3. Jag har ingen bra studieteknik
4. Jag har beslutsångest över vilket gymnasium jag ska välja
5. Jag känner mig oerhört egoistisk och dum när jag skriver över mina problem som i barnen i afrikas eller vilket annat fattigt land som helst är stora problem för dom. Vissa av dom kan inte ens gå i skolan, vissa vill ha läxor. Och många barn har aids och jag klagar över en förkylning som jag dessutom kan äta medecin emot och vissa dör just av att dom inte har den möjligheten.
Jag skriver detta för att jag verkligen ska få mig själv att verkligen fatta att alla bara klagar på det dom har istället för att vara glada över att dom faktiskt har det. Jag tänker i alla fall försöka sluta klaga och istället se det goda i allt. Jag vet att jag verkligen inte kommer att klara av det hela tiden men jag vet att jag kan försöka. Tänk på det:) puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0